Tuesday 16 September 2014

Continuous Professional Development (CPD): Empowering Communication in Cancer Care; What skills do we need?

Memandangkan kemahiran komunikasi adalah sangat penting bagi profesional perubatan ketika berhadapan dengan pesakit, Pusat Sumber & Pendidikan Kanser (CaRE) mengambil inisiatif untuk menbantu meningkatkan kemahiran dan pengetahuan golongan ini. Satu program CPD bertajuk "Empowering Communication in Cancer Care; What skills do we need?" telah dianjurkan oleh CaRE dengan kerjasama Unit Pendidikan Kesihatan Institut Kanser Negara (IKN). Program ini telah diadakan pada 4 September 2014 bertempat di Bilik Seminar 1-4, IKN bermula jam 8.00 pagi hingga 5.00 petang.  



Ceramah disampaikan oleh Dr. Siti Irma Fadhilah Binti Ismail dan juga Dr Zubaidah Binti Jamil @ Osman. Kedua-dua penceramah adalah dari Jabatan Psikiatrik, Fakulti Perubatan & Sains Kesihatan UPM. Selain dari ceramah, pada sebelah petang turut diadakan sesi 'Role Play' di mana setiap peserta berbincang di dalam kumpulan dan berpeluang mempraktikkan apa yang telah mereka pelajari di awal pagi. 


Program ini telah dihadiri oleh 38 orang peserta dan kebanyakan mereka amat berpuas hati dengan program seumpama ini serta berharap agar program ini dapat dilaksanakan lagi pada masa akan datang. 




No comments:

Post a Comment